Sep 5, 2007

Draga Dudu,

Multa vreme, pentru mine vacanta de vara a insemnat sa cobor din personalul cu etaj si sa arunc geamantanelul gri-soarece ca sa-ti sar in brate cand te desluseam prin praful ridicat din gara. Era de parca nu ar fi trecut un an de cand ne vazuseram si vorbiseram ultima data. Parea firesc sa ne intelegem asa, la fel de firesti cum pareau si poteca de pe buza rapei,ciulinii, fantana cu cumpana si gardul nostru putin scorojit. De altfel, tot ce faceam venea de la sine, noi nefiind niciodata vinovati: dusul gainei legate de picior la "pascut" (gaina imbolnavita si taiata a doua zi), spartul oglinzii in care se radea tata-mare,pentru care am petrecut urmatoarele 7 veri cu firca de a fi urmariti de ghinion, prbatul hainelor "bune" ale bunicilor duminica dimineata cat erau la biserica, arcul din nuiaua de salcam si elasticul de la chilotii lui mam-mare.Tu erai un viteaz: nu te duceai noaptea la veceul din spatele curtii fara Spotty, iar eu o printesa: fugeam de zguduiam casa daca vedeam la casuta veceului vreo albina. Oricum, amandoi am fost mari mesteri ai galetii cu robinet, cortului de sub umbrela si ai antenei din nuc de la televizorul alb negru. Dar astea nu au fost singurele noastre urme; ai uitat de cucuiul de cand ai cazut din hamac si de zgarietura mea de pe spate de cand alergam closca pe sub hambar? Apoi serile lungi, din bucataria de iarna, de remi, rent sau table la care te scoteam din sarite ca numaram mutarile si totusi imi aratai cand puteam sa te "dau afara".Ca tot veni vorba, eram niste neintelesi: tu nu pricepeai cum pot sa lucrez atata la mate ( si nu vroiai sa ma crezi cand iti spuneam ca 3 minus 5 nu se poate) si eu nu vedeam rostul caietului tau cartonat si umed in care notai cu multa migala rezultatele fiecarui meci din toate diviziile. Cu toate astea, ma dezpotmoleai din problemele cu segmente iar eu ascultam cu tine la radio meciurile Forestei Falticeni.Eu citeam Jules Verne si tu Maitreyi, din care furam paragrafe strambandu-ma - imi ziceai ca o sa-mi placa mai tarziu. Nu te-am crezut, cum nu te crezusem nici inainte, cand mi-ai zis cum se fac copii.

**********************************************************************************************
Si de acum in colo? Mai impartim acelasi biscuite furat de pe beci, imi mai faci singurele oua ochiuri pe care le mananc, mai vorbim despre sex, mai dam "din casa" ,ne mai amuzam ca tata-mare "se urca pe cal din fuga"?

Oricum ar fi ramai varul meu preferat.De fapt, varul meu.

Casa de piatra,

Zgubi

0 comments: