Sep 29, 2007

Nu-mi plantez ochiul in fata vizorului imediat cum se vede lumina pe hol, nu lipesc paharul de perete la cel mai mic zgomot , nu comunic prin batai ritmice in calorifer, nu ma aplec pe fereastra ca sa am vizibilitate mai buna in curte si nici nu-mi fac de lucru pe scara cand cineva aspira presul de la usa.

Dar stiu ca am vecini.

Psihologul (desi nu sunt sigura ca asta este sufixul care i s-ar potrivi pentru radacina "psiho") foloseste regulamentar pe strada o motochestie cu doua roti, iar in casa un leagan atarnat de tavan, care, daca nu as fi vazut " sex and the city", as fi zis ca are intrebuintari cu totul naiv-infantile.Fara indoiala ca l-as defini prin doua cuvinte : noapte si sunet. Noapte pentru ca atunci se manifesta ca locuitor al acestei cladiri si sunet pentru ca prin asta isi face simtita prezenta: cearta cu trantit chestii, alternata cu dunga-dunga indelunga (cand zic eu ca leaganul ala nu sta degeaba acolo) si bormasinit!

Papagalul si-a capatat acest statut in urma concubinajului cu madame Lili, lucru care pe vremea cand a aparut el in peisaj ( si inca! ) mie mi se parea inacceptabil: sa iti inseli nevasta, sa te muti in casa unei domnisoare de 45 de ani si sa iti mai faci si garaj in curte (chiar daca stramosii ei nu au contribuit la plata portii construita in 1900 toamna, pe motiv ca nu o sa aiba vreodata masina). Surprinzator, Papagalul asculta Cohen si Sinatra, isi sarbatoreste zilele de nume (da, exista Sf.Papagal) cu prieteni care canta la-multi-ani vanatoreste si se zvoneste ca ar lucra intr-o a gentie de publicitate, sau asa imi traduc eu "face reclama"-ul pe care mi l-a susotit bunica-mea despre el. Printre pasiunile sale exotice se numara pescuitul si traitul cu madame Lili. Madame Lili a avut o existenta nedefinita pana la aparitia moncherului Papagal, nici nu stiu prea bine daca a locuit aici, o mai auzeam din cand in cand pasarind ceva intr-o gugustuceasca morbida cu maica-sa, doamna Cucu. Acum e umbra caratoare de undite a celui care sper (pentru binele ei) ca a devenit sotul.

Familia Bumbac e probabil (probabil asta are rolul de a insinua certitudinea, cum e la Carlsberg, "probably the best beer in the world ") singura familie din lume care a avut simultan caine, pisica, porumbei si pesti. Si mai presus de toate , domnul Bumbac este cel mai pedant batranel din lume (afirmatie subiectiva, am cunoscut eu toti batraneii din lume? ). Poarta camasa cu maneca scurta calcata la dunga fie ca trebaluieste prin gradina, fie ca merge la piata, iar iarna, ia pe deasupra doar o flanela. Raspunde la telefon sobru si tare cu "da-va-rog", inchide intotdeauna poarta dupa mine cu clantaul, ma intreaba ce am mai invatat la scoala si imi povesteste ce aspru era profesorul lui de geometrie in clasa a 7a de liceu. As mai zice de ai lui, dar sunt oameni absolut de treaba.

Si mai suntem noi. Noroc cu noi ca suntem normali, ca altfel ce ne faceam?

Ah, am mentionat ca stam la numarul 9? :D

0 comments: