Oct 23, 2007

"Tu esti chiar concentrata, nu? Ca e prima oara cand te vad atenta" mi-a zis colega care a intrat cu cea mai mare nota in facultate, pe la mijlocul cursului. Am zambit instantaneu si involuntar.

Pai si daca desnezez copaci pe marginea foilor, daca rontai mar verde, daca raspund la telefon pe sub banca sau daca mai semesesc lenes, daca imi sprijin capul pe umarul vecin, daca spicuiesc din weekend lunea, daca ma iau de "dragii mamii" ai profei de baze de date sau daca citesc forme in ridurile de pe fruntea profului de econometrie, daca impletesc suvitele cuiva din fata, sau mai dau un bobarnac de dezmortire in blugii de langa, sau daca nu pot sa-mi retin cate un cuvant monumental, parca anume clocit pentru spanzuratoarea, inseamna ca nu sunt atenta?

Sunt. Cum sa fi retinut altfel de "Lunea Neagra" din istoria bursei, despre cum sa motivezi cererea unui salariu mai mare invocand cheluielile implicite din timpul anilor in care nu ai lucrat (thanks for the tip, Gogo!) sau de legenda urbana cu negresa si zarurile.

In rest, mi se parea la fel de palpitant ce invatam cum i s-ar parea unui pinguin piramida lui Cheops. Stiam ca e un lucru mare, cautat, foarte rentabil dupa 4500 de ani ;dar sa-i fie de bine- lui acolo si mie aici. Nu m-au dat de gol nici mediile, nici bursa.

De ceva timp,insa, ma suspectez cum ca mi-ar placea o materie anume- cea de azi. Ma furnica uneori, cum ma furnicau schemele sintactice si morofologice dupa care trebuia sa fac propozitii, la gramatica. Si nu, nu e din cauza profului ,cu je-ne-sais-quoi-ul lui cu tot.

0 comments: