Oct 30, 2007

Tradusesm deja vreo trei pagini, care dupa frecventa cuvantului regulator sub diverse forme ai fi zis ca e scriptul vreunei emisiuni constipate pentru educatia adolescentilor. Nu se prea potrivea cu portofoliu de imprumuturi, interventie guvernamentala, dar in rest tot despre esecuri era vorba. Atunci s-a luat lumina.

Nu-mi aminteam cand am salvat ultima oara,dar parca putin imi pasa. La geam se vedea cartierul in bezna si, in sfarsit, stele. Multe stele. Apoi o flacara tremuranda de lumanare vizavi, umbre grabite si poate speriate de lanterna mai in spate, alarma rece a masinii din poarta, si lumini rosii de veghe pe Dinamo.

Imi amintesc de pene de curent de demult, cand ai mei aprindeau lumanarea rasucita de la botez, ne inghesuiam pe bibi si tata imi canta "Sara pe deal" si "Pe langa plopii fara sot".

Mult mai incolo, in liceu-da, in liceul meu constuit desupra unui cimitir- iarna tarziu, in ora de franceza s-a intrerupt curentul. S-a lasat cu buhu-ituri si cu "ia-mana-de-pe-fundul-meu"-uri.

Vara asta s-a intamplat la Sighisoara, in mijlocul Furtunii. Am ramas cu clabucul pe mine si cu regretul ca nu a durat mai mult, ca sa ma sparg in figuri cu povestea cu taximentristu.

Acum,dupa vreun sfert de ora de stat asa, ma gandeam ca totusi pot sa folosesc la ceva lumanarele cu miros de cuisoare.Le-am aprins in sir pe pervaz si...a venit lumina. Cea adevarata.

0 comments: